Archive for the ‘collections’ Category

SPECIAL HEIDI.COM COLLECTION FOR WIKIMEDIA SWITZERLAND

By heidi.com, 01-06-2015 @ 12:24 [collections, news]

Heidi Loves Wikipedia

The clothing brand heidi.com is launching a support campaign for the Wikimedia movement.

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As the online Chapter depends solely on donations, Wikimedia CH has teamed up with heidi.com, the popular streetwear brand based in Neuchâtel, to support its activities in Switzerland: from 26th June, a special Wikipedia collection will be available online at heidi.com and 50% of its sales revenue will be donated to the Swiss branch of the Wikimedia Foundation.

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A FIRST IN THE WORLD OF WIKIMEDIA MOVEMENT

This project – a first in the Wikimedia movement – reflects the BCorp label that was recently awarded to heidi.com, which commits the company to ensuring its activities have a positive impact on society. Crucially, the brand named after the alpine heroine receives no financial compensation for this initiative from Wikimedia CH.

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SUPPORTING WIKIMEDIA SWITZERLAND

By sustaining Wikimedia Switzerland’s activities, heidi.com is supporting the creation of educational programmes in schools and museums, the development of Kiwix, an offline version of Wikipedia developed in Zurich, and the organisation of events such as the recent Wiki Loves Monuments and Wiki Loves Earth, which aim to gather information about the country’s historical and natural sites.

COMMENTS…

“We are very pleased and proud to be working with Wikimedia CH. We share common values, such as open-mindedness and an international outlook”, stated Willy Fantin, cofounder of Heidi.com SA.

Patrick Kenel, President of Wikimedia CH, is keen to reiterate that Wikipedia will remain ad-free. He is delighted with this quintessentially Swiss merchandising for the free encyclopaedia, and adds: “I think it’s wonderful such a dynamic brand has decided to support projects that will benefit not only Swiss readers of the encyclopaedia, but those all over the world.”

The Wikimedia Foundation trademark is used with the permission of the Wikimedia Foundation, which does not represent an endorsement. The trademark is licensed under CC BY-SA 3.0. (Author User:Neolux via Wikimedia Commons)

HEIDI.COM SPEZIELLE KOLLEKTION FÜR WIKIMEDIA SCHWEIZ

By heidi.com, 01-06-2015 @ 12:16 [collections, news]

Heidi Loves Wikipedia

Die Bekleidungsmarke heidi.com lanciert in der Schweiz eine Unterstützungskampagne für Wikimedia Schweiz.

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Die Wikimedia finanziert sich allein durch Spenden. Nun schliesst sich Wikimedia CH mit heidi.com, einer bekannten Streetwear-Marke aus Neuenburg, zusammen. Der Zusammenschluss findet statt um die Wikimedia-Aktivitäten in unserem Land besser unterstützen zu können. Ab dem 26. Juni ist auf der Internetseite heidi.com eine spezielle Wikipedia-Kleiderkollektion erhältlich wobei 50% des Erlöses dem Schweizer Chapter der Wikimedia Foundation zugute kommen.

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EINE PREMIERE FUR DIE WIKIMEDIA WELT

Diese Aktion von Wikimedia ist eine Premiere in der Welt und hängt zusammen mit der kürzlichen Erlangung des Labels B-Corp.

Das Label B-Corp strebt eine gesellschaftliche positive Wirkung, die durch ihre Handlungen ausgelöst wird, an. Eine wichtige Voraussetzung war deshalb, dass die Marke mit der Schweizer Kinderheldin keine weitere Gegenleistung für ihre Kampagne erhält.

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UNTERSTÜTZEN WIKIMEDIA SCHWEIZ

Mit der Unterstützung der Wikimedia-Aktivitäten in
 der Schweiz ermöglicht heidi.com unter anderem
 Kursangebote in Schulen oder Bibliotheken. Ausserdem fördert sie die
 Weiterentwicklung von Kiwix, einer aus Zürich 
stammenden Version von Wikipedia, welche
 man ohne Internetanschluss konsultieren kann.
 Die Organisation von Anlässen wie die 
bisher ausgetragenen Fotowettbewerbe Wiki Loves Monuments und Wiki Loves Earth, bei denen es darum geht, historische oder natürliche Perlen des Landes festzuhalten wird ebenso unterstützt.

COMMENTS …

« « Wir sind sehr glücklich und stolz mittels Wikimedia Schweiz die Möglichkeit zu haben, mit Wikipedia zusammen arbeiten zu können. Weltoffenheit ist eine unserer gemeinsamen Werte », sagt Willy Fantin, Mitbegründer von Heidi.com AG.

Patrick Kenel, Präsident von Wikimedia CH, unterstreicht, dass Wikipedia weiterhin werbefrei bleibt. Er freut sich über dieses typisch schweizerische Merchandising für das Gratislexikon und ergänzt: «Ich finde es gut, dass eine dynamische Marke sich entschieden hat, Projekte zu unterstützen, welche Schweizern sowie Menschen auf der ganzen Welt zugutekommen.»

The Wikimedia Foundation trademark is used with the permission of the Wikimedia Foundation, which does not represent an endorsement. The trademark is licensed under CC BY-SA 3.0. (Author User:Neolux via Wikimedia Commons)

Collection spéciale heidi.com pour Wikimedia Suisse

By heidi.com, 01-06-2015 @ 11:52 [collections, news]

Heidi Loves Wikipedia

heidi.com lance une campagne de soutien pour le mouvement de Wikimedia.

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Alors que Wikimedia ne vit que par les dons, Wikimedia Suisse a décidé de s’associer avec heidi.com, pour soutenir ses activités dans notre pays. Une collection spéciale Wikipédia est disponible en ligne dans le e-shop de heidi.com et 50% du produit des ventes seront reversés au chapitre suisse de la Wikimedia Foundation.

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UNE PREMIÈRE DANS LE MONDE POUR WIKIMEDIA

L’opération, une première dans le monde pour le mouvement Wikimedia, s’inscrit dans le cadre de la récente obtention du label B-Corp par heidi.com, qui s’engage notamment par celui-ci à inclure un impact positif sur la société dans l’évaluation de ses activités. Condition essentielle, la marque à l’héroïne alpine n’obtient aucune contrepartie pour son action de la part de Wikimedia Suisse.

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SOUTIEN À WIKIMEDIA SUISSE

En soutenant les activités de Wikimedia en Suisse, heidi.com permettra ainsi de développer des formations dans les écoles et musées, soutenir le développement de Kiwix, une version de Wikipedia que l’on peut consulter sans accès à internet et développée à Zurich, ou encore d’organiser des évènements tels les récents Wiki Loves Monuments et Wiki Loves Earth, dont l’objectif est de documenter les sites historiques et naturels du pays.

COMMENTAIRES …

« Nous sommes très heureux et fiers de collaborer avec Wikimedia Suisse. Nous partageons des valeurs communes comme l’ouverture d’esprit et ouverture sur le monde », a déclaré Willy Fantin, co-fondateur de Heidi.com SA.

Patrick Kenel, président de Wikimedia CH, souligne que Wikipédia restera sans publicité. Il se félicite de ce merchandising typiquement suisse pour l’encyclopédie gratuite et ajoute : « Je trouve bien qu’une marque aussi dynamique décide de soutenir des projets ayant pour vocation de profiter tant aux Suisses qu’aux lecteurs de l’encyclopédie du monde entier. »

The Wikimedia Foundation trademark is used with the permission of the Wikimedia Foundation, which does not represent an endorsement. The trademark is licensed under CC BY-SA 3.0. (Author User:Neolux via Wikimedia Commons)

heidi.com – swiss fresh fashion – summer 2013 collection

By heidi.com, 28-04-2013 @ 22:02 [collections]

heidi.com – swiss fresh fashion - summer 2013 collection

heidi.com – summer 2013 collection – swiss fresh fashion

With the virtual becoming more central to our world, we really need to get back to the basics held by our ancestral values. With this as a guide, our theme has come to be one of tribal ancestral values, of traditions, as a form of proof. We are excited to unveil this new collection with its hint of ethnicity. Happy exploring !

heidi.com - SWISS FRESH FASHION

- Alpine roots meet urban creativity -

heidi.com WINTER & SPRING 2012-13 collection

By heidi.com, 28-09-2012 @ 14:49 [collections]

heidi.com – swiss fresh fashion – winter & spring 2013 collection – space video

The theme for this collection is based on the universe, stars, space and the sun. Colourwise, we’re talking a stand-off between hot and cold with the sun and space. The hot colors feature rust, burgundy and vanilla, and the cold colours navy blue, pale blue, grey and black.

heidi.com – SWISS FRESH FASHION

Rock’OZ ARENES – Avenches Switzerland

By heidi.com, 25-07-2012 @ 16:06 [collections, events, news]

ROCK OZ’ARENES- Avenches Switzerland

HEIDI.COM – OFFICIAL SUPPLIER FOR THE ROCK OZ’ARENES D’AVENCHES FESTIVAL

heidi.com heureux fournisseur de ROCK'OZ

We are very happy and proud to be part of this fantastic festival. The heidi.com team has made the stylism, the graphic design, managed the production and the logistics.

This year you will be able to see following artists:

ZZ top, Shaka Ponk, Mama Rosin, Lovebugs, Iggy Pop and the Stooges, Alice Cooper, Jerry Joxx, LMFAO and many many more.

The whole program can be seen here:

www.rockozarenes.com

For sure we will be there!

peace…
heidi.com
Team
it’s up to you !!

-ALPINE ROOTS MEET URBAN CREATIVITY-

heidi.com WINTER 2011-12 collection

By heidi.com, 01-09-2011 @ 09:32 [collections]

heidi.com WINTER 2011-12 collection – swiss streetwear and urban clothes

Winter 2011-12 collection. The theme of the collection is “Swiss graphic design”. With international celebrities in the domain like Brockmann and Frutiger, Switzerland has brought a lot the international influence in graphic design.

tigidop…
heidi.com Team
it’s up to you !!

-ALPINE ROOTS MEET URBAN CREATIVITY-

heidi.com summer 2011 collection IN 2 MINUTES

By heidi.com, 01-06-2011 @ 13:41 [collections]

heidi.com summer 2011 collection IN 2 MINUTES !!

check the whole heidi.com summer 2011 collection in 2 minutes !!

Ice lollies is the theme this summer…. a bit of water, some coolness, a couple of vitamins and a hint of sugar, this is what a great start to the summer season is all about

heidi.com Team
it’s up to you !!

-ALPINE ROOTS MEET URBAN CREATIVITY-

heidi.com SUMMER 2010 collection

By heidi.com, 15-03-2010 @ 23:38 [collections]

heidi.com SUMMER 2010 collection – Streetwear and urban clothes

tigidop…
heidi.com Team
it’s up to you !!

-ALPINE ROOTS MEET URBAN CREATIVITY-

heidi.com SUMMER 2009 collection

By heidi.com, 07-03-2009 @ 19:31 [collections]

heidi.com - SUMMER 2009 collection

click to download the catalogue

tigidop…
heidi.com Team
it’s up to you !!

-ALPINE ROOTS MEET URBAN CREATIVITY-